For mere information: klik her

DRKs generalforsamling 2017

(27. februar 2017 11:12)

Godt foredrag

Det var ikke et overvældende antal medlemmer, som oplevede Dansk Blindesamfunds foredrag af førerhundekonsulent Carsten Druekær og blindefaglig konsulent Kurt Nielsen, men de, som kom, fik  helt sikkert noget med hjem.

Carsten Druekær, som også er aktiv i DRK, leverede et levende foredrag med både entusiasme og humor.
Kurt Nielsen fortalte om sit liv som blind med førerhund. Han var igang med sin 5. førerhund og kærligheden og taknemmeligheden til alle disse hunde, skinnede tydeligt igennem.

Den efterfølgende generalforsamling forløb i god ro og orden. De mange stillede forslag gjorde dog at tiden blev henimod aften, inden afgående formand Steen Ludvigsen kunne sige tak for idag. For 23. gang blev K.K. Jensen valgt som dirigent og han føler sig tydeligvis meget hjemmevant. Kun et enkelt forslag blev - efter at være blevet modificeret - stemt igennem.

25 år jubilæum

Tre markprøvedommere, Lars Mertz, Carsten Andersen og Keld Jørgensen modtog en vingave i anledning af at de har dømt markprøver i 25 år. Walter Mygill, Charlotte Thomsen og Steen Ludvigsen modtog en erkendtlighed og en stor tak for det arbejde de har gjort i bestyrelsen.

Stemmetællerne Carl Einar Seifried, Morten Jakobsen, Susanne Andersen samt dirigent K.K. Jensen (med ryggen til) Fra venstre Carsten Andersen, Keld Jørgensen og Lars Mertz har dømt markprøver i Dansk Retriever Klub i 25 år.

Der var mødt 59
stemmeberettigede
medlemmer frem.

Susanne Wærling overrækker afgående formand Steen Ludvigsen en erkendtlighed for veludført arbejde og takkede samtidig for samarbejdet.
Gert Müller var indstillet til at modtage DRKs guldnål. Den sættes her på reversen af Connie Svane. Se og hør Gerts sang her.

Følg os på facebook
Til forsiden

Dansk Retriever Klub

Specialklub under Dansk Kennel Klub for de fem retrieverracer:
Labrador Retriever, Golden Retriever, Flatcoated Retriever, Chesapeake Bay Retriever og Curly Coated Retriever.

Dansk Retriever Klub
   //   Hvidkærvej 23 A, 1 sal 5250 Odense SV   //   Tlf. +45 6597 3494   //   Fax +45 6597 3488   //
post@d-r-klub.dk